Ogłoszenia drobne

Za czasów gdy prowadziłam bloga „Jak udusić kurę”, miałyśmy zwyczaj zadawania Czytelnikom zagadek. Zwyczaj się przeżył, ale tym razem nasza Autorka, Lidia Głuchowska znalazła, przeglądając w bibliotece pewne czasopismo, interesujące „ogłoszenia drobne”. Publikujemy je tu, zadając pytanie – czy ktoś wie, co to (mogło być) za czasopismo?Odpowiedział Pharlap: Zwrotnica.  Wyślemy mu w nagrodę książki o Kubickim (kto to jest Kubicki, to już chyba nie trzeba naszych Czytelników pouczać, bo Kubicki na blogu już był i jeszcze będzie, o tak, na pewno). No i może jeszcze zapytamy, a któż to, ów paseista? Też odpowiedział Pharlap: człowiek hołdujący przeszłości.

paseista
pieknyzmarl

Informacje o ewamaria2013

Polska pisarka w Berlinie
Ten wpis został opublikowany w kategorii Redakcja i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „Ogłoszenia drobne

  1. pharlap pisze:

    Tytułu czasopisma nie zgadnę, ale na dowód że nie jestem leniwy informuję, że Słownik Jezyka Polskiego definiuje paseistę jako: osobę dbającą o tradycje, przywiązaną do tradycji, tradycyjnych obyczajów lub wzorców. Jak też taka osoba mogłaby zareagowac na takie ogłoszenie? To już pole dla fantazji czytelników. Zainteresowało mnie kto nadał takie ogłoszenie? Wiemy kto: F.T. Marinetti autor Manifestu Futurystycznego – patrz tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Filippo_Tommaso_Marinetti
    Pozdrawiam

  2. ewamaria2013 pisze:

    Dziękuję, Pharlapie, nie tylko za rozwikłanie problemu, któż to ów paseista, ale też za odzew z dalekiego świata. Bardzo mnie ucieszył. A po otrzymaniu plików z zagadkami do wstawienia na blog, sama najpierw musiałam sprawdzić, co znaczy to słowo, a teraz już go używam, bo bardzo mi się spodobało.
    Marinetti jest dobrym tropem w kierunku odgadnięcia zagadki, bo i on, i sam Wielki Tzara pisali do tego polskiego awangardowego czaopisma. No, więcej już nie zdradzam.

  3. Lidia Gluchowska pisze:

    Witam Panie Pharlapie:)
    Gratuluję! Z małą pomocą Pani Ewy Marii -> Strzał w dziesiątkę!
    O ile Tzary i Marinettiego można się w Zwrotnicy spodziewać, o tyle ogłoszenia drobne zupełnie mnie rozbawiły:)
    Lektura przedwojennych czasopism i tym razem okazała się ciekawym doświadczeniem.
    Więcej tajemnic na temat tego, co w Zwrotnicy jeszcze zadziwić może, nie zdradzam, lecz zapraszam do zajrzenia na jej łamy:)

    Lidia Głuchowska

  4. ewamaria2013 pisze:

    No Pharlapie, a zatem książki Lidy Głuchowskiej o Kubickim! Wydane przeze mnie – adres poprosimy, bo śmieszne, ale nie mam.

  5. Lidia Gluchowska pisze:

    Aaa… to ja dopiero teraz widze, że byłam na licytacji…:)
    Gratuluję raz jeszcze, z tym wiekszą przyjemnością, żem rozrywana:)

    Lida

Skomentuj

