Maile z Polski

Styczeń 2016

Mężczyzna, po 50

dziś demonstracja… wspaniale było…

Mężczyzna, 60 lat

… to pewnie też kwestia wieku,
gdybym miał 30/40 lat, to bym się spakował i wyjechał,
w wieku 60 lat, to jest naprawdę trudna decyzja,
stad moja frustracja …
sam już nie wiem, co robić …
prowadzę rozmowy dotyczące nowych projektów,
więc może jeszcze trochę pooszczędzam,
szczególnie, że czasy idą ciężkie,
ale nie wiem, czy nadążę z odkładaniem …

ponieważ ostatnie kilkanaście lat wyglądało, że w Polsce da się żyć,
więc wszystkie aktywa na przyszłość (mieszkania, oszczędności)
zgromadziłem w PLN,
a teraz paru cwaniaków z PiS postanowiło się dorobić na społeczeństwie,
i w kilka miesięcy zdewaluowali PLN o ponad 12%
(pomijam co zrobili z giełdą – tam na szczęście nie mam żadnych aktywów);
… z moich zasobów odłożonych na emeryturę ukradli mi tyle,
ile odłożyłem przez ostatnie 1,5 roku (i to pracując na dobrym
kontrakcie);
jestem kompletnie zdołowany😦
jak coś zdecyduję, to może przyjadę do Berlina na dzień/dwa,
trochę się rozejrzeć, i pooddychać normalnym powietrzem
(zanim zamkną granice)

Mężczyzna, 30 lat

czyli byłby sens przyjechać w połowie miesiąca
ale ja nie wiem, czy wytrzymam tu do tego czasu.

tu jest tak strasznie
okropnie
smutno
pochmurno
blotniście
depresyjnie
przygnębiajaco
beznadziejnie

Mężczyzna, 44 lata

… rozpada się nam marzenie o wspólnej Europie. Najboleśniejsze jest jednak to, że konsekwencje tych durnowato-radosnych działań międzynarodówki nacjonalistycznej ponosić będzie pokolenie Twojego wnuka. Ludzie tak naprawdę nie lubią wolności – mają to w naturze.

Czeka nas bardzo długa zima!

Dlaczego Ci tak od rana psuję humor? Bo ja wiem? Może po prostu chcę się spytać: czy jest coś, czego my nie wiemy o naszych rodakach? Czyżby naprawdę dojrzeli do dyktatury?

Swoją drogą mam też refleksję. Ja się nie znam, to Ty byłaś w konspiracji, tak tylko sobie głośno myślę; czy w tych okolicznościach KOD i podobne inicjatywy nie wystrzelają się za szybko? Czy nie trzeba myśleć o czymś bardziej długofalowym, takim bardziej pozytywistycznym niż romantycznym? Co Ty na to?

I nie o słuszność chodzi – oboje wiemy, że sprawa jest słuszna – tylko o skuteczność. Ja nie chcę dulce et decorum umierać, lecz efektownie zwyciężyć, choćby i za jakiś czas. Myśl, weteranko! Jak będziesz miała pomysł na Drugą Kadrową, to będziesz też miała mój akces!

 

Informacje o ewamaria2013

Polska pisarka w Berlinie
Ten wpis został opublikowany w kategorii Redakcja i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „Maile z Polski

  1. Mandragora pisze:

    Cwaniaków z PIS?A nie martwiło Ciebie,że zabrano Twoje pieniądze z OFE?Nie martwiło też to czym nazywali Polskę potomkowie Sienkiewicza?Człowieku trochę obiektywizmu!Przestań
    słuchać lewackiej tuby propagandowej.Wtedy dopiero nastąpi katharsis i przejrzysz na oczy.,,,czego z całego serca życzę.

    • ewamaria2013 pisze:

      Mandragoro, powoli nie rozumiem, po co Pan/Pani tu wchodzi i czyta moje wpisy? Czy podobał się Panu / Pani wczorajszy post o elektryczności i Ingresie? Tego nie wiem, bo nie było żadnego komentarza w tej kwestii, natomiast to, że dzisiejsze maile z Polski nie będą się podobały, było oczywiste, skoro od początku wiadomo, że jesteśmy z innej opcji społeczno-politycznej i tego nie ukrywamy. To po co Pan / Pani tu wypisuje takie propisowskie komentarze? Jak Pan/Pani chce się wypowiadać w zgodzie ze swoimi poglądami, to proszę sobie założyć swojego bloga. A co do tego, jak widział Polskę Sienkiewicz, to przypominam, że była to niestety paskudna wizja, a dzisiejsza wcale nie jest lepsza. „Rzeczpospolita to postaw czerwonego sukna…” Polecam jako lekturę na opamiętanie…

  2. Gorszy sort pisze:

    Ee no, komentarze propisowskie mogą być, przecież nie będziemy ludziom ograniczać wolności słowa. Ale niech to będzie merytoryczne. Sformułowania typu „lewacka tuba propagandowa” niech sobie pan Mandragora zachowa dla siebie.

  3. adam pisze:

    Czuję się w obowiązku wyjaśnić: moje okropnie, depresyjnie, beznadziejnie itd. dotyczyło jednak w pierwszym rzędzie pogody, dopiero dalej polityki i całej reszty.
    A dziś pogoda akurat znakomita, pozdrawiam serdecznie!

Skomentuj

